Najdete nás i na
Facebooku

HERNÍ NOVINKA

O společnosti

Nintendo Co., Ltd of Kyoto, Japan je špičkovou, celosvětově uznávanou a respektovanou veličinou na poli interaktivní herní zábavy. Doposud má na svém kontě více než dvě miliardy prodaných videoher a přes 350 milionů kusů herních systémů. Stvořilo takové ikony jako například Mario anebo Donkey Kong a stojí i za veleúspěšnými sériemi The Legend of Zelda či Pokémon. Společnost Nintendo vyrábí a prodává hardware i software pro oblíbené herní platformy jako Nintendo64, Nintendo GameCube, Game Boy Advance, Nintendo DS, Nintendo DS Lite a Game Boy – ten je se svými více než 180ti miliony prodanými kusy světově nejúspěšnějším videoherním systémem vůbec.

Historie Nintenda začíná v roce 1889, kdy se v malém městě Kyoto narodil obchodník, který založil výrobnu karet a vyráběl zde tzv. Hanafudy (Japonské hrací karty). V roce 1953 již bylo Nintendo prvním výrobcem plastikových hracích karet ve velkém, a pod revolučním vedením Hiroshiho Yamauchiho se na konci sedmdesátých let 19. století specializovalo na tvorbu arkádových a domácích her.

V roce 1980 Nintendo ovládlo trh první ruční konzolí z řady Game and Watch (Hraj a dívej se). Dvě LCD obrazovky a zcela unikátní směrový ovladač umožňují hráčům jednoduché a přesné hraní. Ve tvaru malého kříže, se čtyřmi základními směry pohybu, je D-pad výbornou pomůckou k ovládání, která urychluje a zpřesňuje herní akci v daleko kompaktnějším formátu. D-pad se brzy stal uznávaným zařízením k ovládání pohybu ve hře, základním ovládacím mechanismem pro Nintendo Entertainment System v roce 1985 a pro Super Nintendo v roce 1991. Nesmíme opomenout skutečnost, že se jedná důležitou metodu ovládání současné herní konzole i konzole příští generace.

Systém Nintendo Entertainment (NES) byl velmi důležitým počinem. V Evropě byl na trh uveden jako součást zaváděcí balíčku s prvním světelným perem – light-gun, které se kdy objevilo na domácí konzoli. Japonská verze konzole, tzv. Famicom byla doplněna o funkci hlasového rozlišení – voice-recognition; v herním průmyslu naprostou novinku. První tituly pro konzoli jsou pochopitelně automatový Donkey Kong, Donkey Kong Junior a Pepek námořník. V roce 1986 Nintendo spouští prodej NES po celém světě s automatovou hrou Super Mario Brothers, která se stává okamžitě hitem. 80 léta byla velmi produktivní, co do vydávání veleúspěšných titulů, a jedním z nich je bezpochyby The Legend of Zelda, která se stala synonymem pro slovo Nintendo. Po řadě tahanic se Nintendo dostává v roce 1989 k právům na konzolovou verzi populárního Tetrisu. Ve stejný rok představuje dodnes nejrozšířenější ruční konzoli GameBoy s vlajkovou hrou Super Mario. Jednalo se o první ruční konzoli, do které lze vkládat různé herní karty. 17 let po vydání Game Boye se tato herní konzole stala nejprodávanější v historii, důkazem čehož budiž 180 milionů prodaných jednotek na celém světě a neotřesitelná vedoucí pozice na trhu ručních konzolí, kterou neohrozilo ani 15 jiných konkurenčních systémů, vzniklých v průběhu dalších let.

V roce 1996 Nintendo šokovalo herní svět totální změnou způsobu hry. Jakmile zveřejnilo svůj systém nové generace – Nintendo 64, byli hráči i osobnosti z branže doslova fascinováni ovladačem ve tvaru miniaturního joysticku, tzv. analogue stick,. Někteří kritikové se neubránili skepsi, přesto však bylo evidentní, že se tento způsob ovládání stane budoucností 3D hraní.

Vedle ovládání se Nintendo zabývalo i celkovým herním zážitkem hráče, a hledáním způsobů jeho zdokonalení. V roce 1997 zveřejnilo jedinečné zařízení, tzv. peripheral, které po zapojení do game padu na Nintendo 64 umožní hráčům stát se součástí hry – tehdy se zrodil force feedback. Vibrační zařízení Nintendo Rumble Pak s malým motorem vibruje při klíčových herních akcích, například při výbuchu nebo soubojích. Tato technologie se od té doby stala součástí téměř každého game padu na trhu.

V roce 2001, když Nintendo vydalo svůj systém Nintendo GameCube, uvedlo opět revoluční ovládací technologii s futuristickým WaveBird. Tento GameCube ovladač byl prvním plně bezdrátovým game padem, s dosahem asi 6m, a se 100 hodinovou životností baterie, který jednou provždy odzvonil nepohodlným kabelům.

V roce 2005 Nintendo obohatilo svět ručních systémů o Nintendo DS, přenosnou herní konzoli s dotekovou obrazovkou, hlasovým rozlišením, bezdrátovou hrou, funkcemi Wi-Fi a dvěma obrazovkami.

Inovace ale hardwarem neskončila. Nintendo vydalo v téže roce titul Nintendogs, který znamenal obrovský úspěch a stal se nejrychleji prodávaným seriálovým titulem všech dob.

Rok 2006 pokračuje ve znamení hledání nových způsobů hraní, například vydáním titulu Dr Kawashima’s Brain Training: How Old Is Your Brain? Hra, ve které pracují hráčovy mozkové závity na plné obrátky, se stala v Japonsku absolutním hitem – prodalo se totiž přes 2 miliony kopií, a další kopie závratnou rychlostí mizí z obchodů. Jako společnost se Nintendo může pochlubit svými kultovními seriály, kterých vytvořilo více než jakýkoli jiný výrobce. Na celém světě se prodalo přes 180 milionů her Mario, 140 milionů her ze série Pokémon a pozadu nezůstává ani populární série Legend of Zelda.

V červnu roku 2006 přichází Nintendo s designově i funkčně vylepšeným bratříčkem Nintenda DS s výstižným názvem Nintendo DS Lite. Obal ze speciálního tvrzeného skla v elegantním bílém či tajemném černém provedení, vylepšení funkčních vlastností a možnost nastavení jasu obrazovky dle světelných podmínek jsou známkou toho, že společnost Nintendo jde za každých okolností s dobou a vychází vstříc moderním trendům, kterým podléhá i herní trh.

Uvedení další, tentokrát domácí herní konzole Nintenda s názvem Wii, nejnovější z oblasti herních inovací, je plánováno na závěr roku 2006. Nabízí opravdovou revoluci ve způsobu hraní her. Hlavní devízou a podstatou nového přístupu k hraní her je zcela nový freehand ovladač. Nová jednotka ve stylu freehand poskytuje rychlou interakci a citlivé ovládání pohybu, vše pod taktovkou samotného ovladače. Dalo by se říci, že hraní hry je jednoduché a přirozené jako pohyb rukou.

Speciální ovladač má v sobě zabudované čidlo pohybu, které umí vyhodnotit v jakém sklonu ovladač držíte, a rozliší různý směr, délku a rychlost pohybu. Z obyčejného ovladače máte v ruce rázem meč, basebalovou pálku nebo třeba pistoli.

Jednoduchá myšlenka dovedená k naprosté dokonalosti. To je směr, kterým se Nintendo vydalo a historie již několikrát ověřila, že inovativní a originální přístup k hraní je zárukou úspěchu a především dobré zábavy.

Důležité momenty v historii Nintenda:
Všechna data odpovídají vydání v Japonsku, pokud není uvedeno jinak. 

1889 Založení společnosti Nintendo, výrobce hracích karet Hanafuda
1953 Nintendo je první společností, která se zabývá masivní výrobou plastikových herních karet
1980 Uvedení systému Game & Watch s prvním D-padem
1981 Vydání arkádové hry Donkey Kong
1983 Vydání systému Famicom (Nintendo Entertainment System) v Japonsku, poprvé se světelným perem (light-gun) a hlasovým rozlišením
1989 Představení systému Game Boy v Japonsku, prvního přenosného, ručního herního systému s vyměnitelnými herními cartridgemi.
1990 Vydání systému Super Nintendo Entertainment s prvními bočními tlačítky
1996 ydání Nintenda 64 s prvním ovladačem analogue stick (World)
1999 Vydání hry Pokémon v rámci Evropy, která se okamžitě stává fenoménem
2001 Vydání Nintendo GameCube spolu s WaveBird krátce poté (Japan & USA)
2005 Vychází Nintendo DS (EU)
2005 Vychází Nintendogs (Global)
2006 Vychází Nintendo DS Lite
2006 Vychází Wii (Global)

Administrátor | O společnosti | Ochrana osobních údajů | Právní ujednání | CopyrightConQuest Entertainment a. s. 2001-2020; THEME: PrimaCom, spol. s r.o.